Us presento un dels jocs estrella de la petita, la guardiola de Maria Montessori. AquÍ la veiem amb 12 mesos intentant introduir la moneda per la ranura de la capsa, tot un repte.
Aquest material li permet:
- Perfeccionar la coordinació oculo-manual.
- Experimentar la permanencia dels objectes.
- Experimentar el reconeixement de les formes geomètriques.
La coordinació oculo-manual implica l'exercici de moviments controlats i voluntaris que requereixen de molta precisió.
En aquesta edat la pinça és hàbil i precisa, la musculatura li permet agafar i deixar anar amb facilitat.
Segons Piaget ens trobem als 12 mesos a dins l'etapa sensoriomotora i dins aquesta en el Subestadi 4 (8-12 mesos) en aquest subestadi la conducta de l'infant té ara un propòsit definit, a diferència de l'estadi anterior, que era provocada per l'atzar, ara mostra intencionalitat a fer les coses i comença a coordinar les intencions i les accions.
Si li ensenyem una joguina i tot seguit li amaguem sota un altre objecte, el podrá trobar, i aquest fet rebel.la que ha començat a comprendre que els objectes continuen existint encara que no els vegi. Però la consciència de la permanència de l'objecte és un procés que no ha acabat per ara.
Segons Piaget ens trobem als 12 mesos a dins l'etapa sensoriomotora i dins aquesta en el Subestadi 4 (8-12 mesos) en aquest subestadi la conducta de l'infant té ara un propòsit definit, a diferència de l'estadi anterior, que era provocada per l'atzar, ara mostra intencionalitat a fer les coses i comença a coordinar les intencions i les accions.
Si li ensenyem una joguina i tot seguit li amaguem sota un altre objecte, el podrá trobar, i aquest fet rebel.la que ha començat a comprendre que els objectes continuen existint encara que no els vegi. Però la consciència de la permanència de l'objecte és un procés que no ha acabat per ara.
Encara no camina per si sola i li ofereixo la capsa per si vol jugar amb ella, li deixo les monedes sobre la capsa, les agafa i intenta posar la moneda per la ranura, però no és fàcil, després d'insistir aconsegueix orientar la moneda respecte la ranura.
Ho ha aconseguit, la moneda a caigut dins. Podem observar que es conscient que la moneda tot i haver desaparegut de la vista sap on buscar-la.
Amb l'altra ma agafa el pom del calaixet i el treu sense gaire cura, sap on trobar les monedes.
Torna a tenir la moneda a la ma i insisteix en tornar a tirar la moneda per la ranura, el calaix queda fora de la capsa no es capaç de tornar-lo a posar al seu lloc.
Veure-la jugar amb aquest material deixa pales que si hi ha interes per un determinat material, sigui quina sigui l'edat l'infant treura tot el seu potencial per experimentar amb ell. Totalment recomanable.
--------------------------
Material: La guardiola.
Objectiu: Coordinació oculo-manual; experimentar la permanència dels objectes; reconeixement de les formes geomètriques; afavorir la concentració
Edat: 12 mesos ( Primer contacte) i hauran altres estones....
No hay comentarios:
Publicar un comentario